درباره وبلاگ


سلام به همه هموطنان عزیز و فارسی زبانان محترم من شفیع سروش هستم حدود 15سال است که در کشور هالند زندگی میکنم متولد کابل هستم وتاحدود 19 سالگی در انجا زندگیمی کردم به دلایل ناامنی و... به کشور هالند مهاجرت کردم ودر انجا تشکیل خانواده دادم واکنون این خلا رادر خود حس میکنم که من کی هستم ؟ ریشه ام کجاست ؟ واکنون در کجا هستم واین وبلاگ را بدین منظور که این خلا وجودی خود را پر کنم والتیامی باشد برای دل من که دوری وطن را دیگر نمیتواند پرکند وبرای شما عزیزان افغان داخل وافغانان دور از وطن باشد که چشمهایمان به نور ان سرزمین الماس نشان منور گردد وهمگی در کنار هم در افغانستان عزیز به خوبی وخوشی زندگی کنیم انشالله
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 54632
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

افغانستان عزیز
خوش امدید
جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 16:37 ::  نويسنده : افغانستان عزیز

شماری از انجنیران نرم افزار، متخصصین و برنامه سازان عرصه های تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی داخلی و خارجی به هدف استفاده بهتر خدمات مخابراتی در افغانستان تلاش دارند تا تکنالوژی معلوماتی و خدمات مخابراتی را در کشور بهبود بخشند. شبکه رسانه یی انترنیوز به همکاری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی آزمایشگاه سه روزه را به همین منظور در کابل راه اندازی نمودند.

به اساس معلومات وزارت مخارات و تکنالوژی معلوماتی، در حال حاضر نزدیک به 86 درصد مردم افغانستان به نوع خدمات مخابراتی دسترسی دارد و حدود یک ملیون افغان از انترنت استفاده می نمایند.

میرعبدالواحد هاشمی یکی از مسوولین شبکه رسانه یی انترنیوز می گوید، متخصصین تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی در این آزمایشگاه گرد هم آمده تا دریابند که چگونه می توان با استفاده برخی از نرم افزارها، خدمات اجتماعی را در کشور گسترش داد.

"اشتراک کنندگان در گروپ های مختلف کار می کنند تا چگونه بتوانند از بعض نرم افزار ها در کارهای روزمره اجتماعی استفاده نمود، به گونه مثال: از اس ام اس در جریان انتخابات، حالات بحرانی مانند برفکوچ و یا در شفاخانه ها که احتمالاً کمبود خون به وجود میاید، کسانی که رضاکارانه خون می دهند از طریق تیلفون حاضر شوند."

طی چند سال گذشته در افغانستان، خدمات مخابراتی به گونه چشمگیری گسترش یافته و مسوولین مدعی اند که خدمات مخابراتی و تکنالوژی معلوماتی این کشور در سطح منطقه رقابت دارد. در حال حاضر نزدیک به 4250 B استیشن مخابراتی و بیش از 6520 صفحه ی ویب سایت در ارتباط به افغانستان فعالیت دارد.

هرچند پیشرفت های در بخش مخابرات و تکنالوژی معلوماتی صورت گرفته و نزدیک به 18 ملیون نفوس در کشور به خدمات مخابراتی دسترسی دارند، اما هنوز مشکلات در این راستا وجود دارد. جاوید همدرد مشاور بخش تکنالوژی و معلوماتی شبکه رسانه یی انترنیوز می گوید، نا امنی یکی از عمده ترین چالش ها فرا راه توسعه تکنالوژی و خدمات مخابراتی بوده که با وجود تلاش های دولت و شرکت های مخابراتی در این مورد، هنوز نتوانسته اند خدمات سراسری در کشور را فراهم نمایند.

"کمبود خدمات به لسان های محلی به روی صفحات انترنت یا شبکه جهانی انترنت، کمبود متخصصین، آگاهان مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و تکمیل نشدن خدمات سرتاسری در کشور از مشکلات عمده در سکتور مخابرات به شمار می رود."

در کنار پیشرفت های خدمات مخابراتی هنوز در بیشتر مناطق ناامن کشور هنوز آنتن های مخابرتی از سوی مخالفین از بین برده می شود و از سوی هم شب هنگام در برخی از ساحات به دلیل هشدارها از جانب مخالفین مسلح دستگاه های مخابرات خاموش می گردد که این موضوع از مشکلات عمده شهروندان کشور به شمار می رود.

پس از سقوط رژیم طالبان و سرمایه گذاری ها در کشور، تا حال پنج کمپنی مخابراتی و چندین شبکه انترنتی در افغانستان فعالیت دارند. با آنکه خدمات انترنیتی برخی از این شبکه ها قناعت بخش نیست، اما با آنهم ایجاد شبکه های مخابراتی و انترنتی در افغانستان طی سال های گذشته سیر صعودی را داشته است و حتا خدمات مخابراتی در حال حاضر به سطح منطقه بی نظیر خوانده شده است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان افغانستان عزیز و آدرس afghanistanaziz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.